ET STÆRKT FÆLLESSKAB – SIDEN 1963

Vojens Ishockey Klub blev grundlagt 5. januar 1963, og spillede på fuglesøen i Vojens indtil 1973, hvor Vojens Skøjtehal blev den nye hjemmebane. Klubben er en amatørklub, moderklub til SønderjyskE Ishockey, og er funderet og drevet af frivillige ildsjæle og sponsorer. Klubben har medlemmer i alderen fra 3 år og op efter, fra hele Syd- og Sønderjylland – ja sågar Tyskland.

Foreningens formål er ved træning og konkurrence på amatørniveau at fremme ishockeyspillet i Sønderjylland igennem deltagelse i danske og internationale turneringer og herigennem sikre rekruttering af moderklubbens spillere til Sønderjyske Elitesport A/S, således at Sønderjyske Elitesport A/S kan deltage i landets bedste ishockeyrække.

Vojens Ishockey Klub er baseret på et stærkt fællesskab, hvilket er den blå tråd i alt hvad vi laver. Vores slogan er “Stærkt fællesskab siden 1963” – og vi håber du vil være med.

Her i vores klubmodul, har du mulighed for at tilmelde og oprette dig eller dit barn som medlem. Herefter har du mulighed for at tilmelde dig de events som er relevant for dig eller dit barn.

Vi ser meget frem til at I bliver en del af vores stærke fællesskab i VIK.

VIK forlænger samarbejdet med fysisk træner Mikkel Garbrecht

Vores fysiske træner Mikkel Garbrecht har forlænget sin aftale med Vojens Ishockey Klub for de næste 2 år.

Mikkel er til dagligt et fast bindeled mellem VIK og Talent Center Haderslev i forbindelse med morgentræningerne. Derudover har VIK også haft fornøjelsen af at have Mikkel som hovedansvarlig for den fysiske træning i forbindelse med klubbens træninger på tværs af aldersgrupperne.

- Mikkel har sat et meget positivt aftryk i klubben. Både med hans varme personlighed, men så sandelig også med hans faglighed og grundige tilgang til vores spilleres fysiske egenskaber. Han engagerer sig 100 % hver eneste træningspas. Derfor er det meget glædeligt at Mikkel har valgt at fortsætte samarbejdet med VIK i yderligere 2 år. Vi ved at dette kommer til at sikre en fortsat positiv udviklingen i klubben fremadrettet. Siger Brian Ahrenkiel, Formand VIK.

- Jeg er utroligt glad for at kunne forlænge min aftale med VIK, og fortsætte at udvikle det fysiske setup vi har fået skabt i klubben. Den tillid og tro på mit arbejde, jeg har fået fra klubben, gør det til den mest fantastiske klub at være en del af. Jeg glæder mig til mindst 2 års yderligere samarbejde. Siger Mikkel Garbrecht.

- Et af de alderførste indtryk jeg fik da jeg tiltrådte i sportsudvalget i 2023, var at VIK havde et helt fantastisk setup omkring den fysiske træning, deriblandt de grundlæggende forberedelser til træning og kamp. Mikkel er hovedaktøren i dette setup, er jeg meget tilfreds med forlængelsen af hans aftale på mindst 2 sæsoner til. Mikkel er fagligt begavet og besidder en drivkraft og en passion, som smitter af på vores medlemmer. En nøglefigur i Vojens Ishockey Klub. Siger Patrick Galbraith, General Manager VIK

Følg med

Nyheder - Vis alle